en

Αρχείο

Φίλτρο
  • 8ΗΜΕΡΗ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΤΟΣΚΑΝΗ 11-18 Ιουλίου 2014

    D5Ένα πλούσιο οδοιπορικό στη μαγευτική Τοσκάνη της Ιταλίας προτείνουμε γι’ αυτό το καλοκαίρι. Η ακτοπλοϊκή εκδρομή μας περιλαμβάνει διανυκτερεύσεις στη μεσαιωνική Σιένα και βέβαια στη φημισμένη Φλωρεντία με τα καταπληκτικά μουσεία, τους πανέμορφους ναούς και τις υπέροχες πλατείες

     

    Θα επισκεφθούμε επίσης το εκπληκτικό Σαν Τζιμινιάνο, την ξακουστή Πίζα και την όμορφη Λούκα. Θα απολαύσουμε την υπέροχη φύση της ιταλικής υπαίθρου και θα ξεναγηθούμε στους δρόμους του κρασιού με τα γραφικά χωριουδάκια Μοντεπουλτσιάνο και Πιένζα.

     

    Η εκδρομή περιλαμβάνει και πεζοπορία στο ονομαστό Εθνικό Πάρκο του Καζεντίνο μέσα σε ένα καταπληκτικό φυσικό περιβάλλον!

     

     Για πληροφορίες και κρατήσεις τηλεφωνήστε εγκαίρως στα γραφεία μας 2610-321010

  • 8ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ με θέμα : «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Περιβάλλον »

    Τρίτη 10 Μαΐου 2011

    Το Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μετά την επιτυχή διοργάνωση των επτά προηγούμενων Μαθητικών Συνεδρίων, θα διοργανώσει για τη σχολική χρονιά 2010-2011 το 8ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ με θέμα: «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Περιβάλλον ».
    Συμβαδίζοντας με τους στόχους της UNESCO (στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) που χαρακτηρίζει το 2011 με το θεματικό περιβαλλοντικό περιεχόμενο «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Περιβάλλον », το 8ο Μαθητικό Συνέδριο είναι αφιερωμένο στα ανθρώπινα δικαιώματα.
    Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι απόλυτα και άρρηκτα συνυφασμένη με τα ανθρώπινα δικαιώματα, αφού θέτει στο επίκεντρο τον άνθρωπο ως ελεύθερη και αυτοσυνείδητη προσωπικότητα και ως ενεργό πολίτη που διεκδικεί από κοινού με τους άλλους τα υλικά και μη υλικά αγαθά, για όλους και με σεβασμό στη φύση και τις φυσικές συνθήκες.
    dr2
    Η μαθητική συνάντηση έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και τη συμμετοχή των νέων στα περιβαλλοντικά προβλήματα και στη διαμόρφωση ενός νέου οράματος για μια παγκόσμια δημοκρατική κοινωνία που θα βασίζεται στη δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη.

    Στο μαθητικό συνέδριο οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να επεξεργαστούν, να θίξουν και να συζητήσουν θέματα όπως:

     Δικαίωμα σε καθαρό πόσιμο νερό
     Διασφάλιση περιβαλλοντικής βιωσιμότητας – Αειφορίας
     Τα ανθρώπινα δικαιώματα στην ποιότητα ζωής
     Το δικαίωμα σε ένα υγιές φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
     Προστασία οικοσυστημάτων και ανθρώπινα δικαιώματα
     Ανακύκλωση : Δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
     Εναλλακτικοί τρόποι διαχείρισης απορριμμάτων και δικαίωμα στο περιβάλλον
     Δικαίωμα στη ζωή κ.α.

    Το Μαθητικό Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην ΠΑΤΡΑ την Τρίτη 10 Μαΐου 2011 (08.30-14.00) και θα συμμετέχουν περιβαλλοντικές ομάδες των σχολείων του Ν. Αχαΐας. Οι παρουσιάσεις θα περιορίζονται αυστηρά στα 10 λεπτά. Οι παρουσιάσεις μπορούν να γίνουν με ομιλία, προβολή, θεατρικό δρώμενο ή με όποιο άλλο τρόπο η έμπνευση και η φαντασία των μαθητών επιλέξει.
    Όσες μαθητικές ομάδες επιθυμούν να συμμετέχουν στο συνέδριο
     Με 10λεπτη παρουσίαση ή
     Με έκθεση υλικού για τα ανθρώπινα δικαιώματα (αφίσες, φωτογραφικό υλικό, κ.α.)
     Με απλή συμμετοχή

    παρακαλούμε να συμπληρώσουν την επισυναπτόμενη αίτηση και να την στείλουν έως τις 6 Απριλίου 2011 με e-mail : envir-edu@dide.ach.sch.gr  ή με fax 2610-622 553 στο Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αχαΐας.

  • 8ο Μαθητικό Συνέδριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

    tf3Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 4 Μαΐου 2011 το 8ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ με θέμα «Ανθρώπινα δικαιώματα και περιβάλλον», που διοργάνωσε στην «Πολιτεία» το Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Συμβαδίζοντας με τους στόχους της UNESCO (στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) που χαρακτηρίζει το 2011 με το γενικό θεματικό περιεχόμενο «Ανθρώπινα δικαιώματα», το 8ο Μαθητικό Συνέδριο ήταν αφιερωμένο στα Δικαιώματα της 3ης γενιάς, που αφορούν στο δικαίωμα του ανθρώπου για ένα καθαρό περιβάλλον.

    Η μαθητική συνάντηση με τη συμμετοχή 278 μαθητών και 35 εκπαιδευτικών, είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, τη συμμετοχή των νέων στα περιβαλλοντικά προβλήματα, τη διαμόρφωση θετικής στάσης για την αντιμετώπισή τους και προώθησε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία μέσω της προβολής του έργου των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών των περιβαλλοντικών ομάδων.

    Το επίπεδο των παρουσιάσεων ήταν πολύ υψηλό και οι περιβαλλοντικές ομάδες κατάφεραν σε λίγα λεπτά (10λεπτες παρουσιάσεις) να συμπυκνώσουν τις απόψεις τους, τα συμπεράσματά τους και τις εμπειρίες τους και να μας μεταφέρουν μηνύματα για τα ανθρώπινα δικαιώματα και πόσο η διεκδίκησή τους παραμένει επίκαιρη στο κατώφλι του 21ου αιώνα. ΝΑνέπτυξαν προβληματισμούς και ερωτήματα που αφορούν το δικαίωμα: σε καθαρό πόσιμο νερό, στην ποιότητα ζωής, σε ένα υγιές φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον στο καθαρό περιβάλλον-Ανακύκλωση. Θεατρικά δρώμενα, βίντεο, κινούμενα σχέδια, κουκλοθέατρο, παραμύθια, εκφραστικό χορό ακόμα στίχους και τραγούδια επιστράτευσαν οι συμμετέχοντες μαθητές προκειμένου να περάσουν μηνύματα για «τα ανθρώπινα δικαιώματά τους» που σχετίζονται με το περιβάλλον.

  • 9ο Μαθητικό Συνέδριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

    D1Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 9 Μαΐου 2012 το 9ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ με θέμα «Παραγωγικές διαδικασίες και περιβάλλον», που διοργάνωσε στην «Πολιτεία»  το Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας

     

    Συμβαδίζοντας με τους στόχους της UNESCO (στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) που χαρακτηρίζει το 2012 με το γενικό θεματικό περιεχόμενο «Παραγωγικές διαδικασίες – Υγεία και Περιβάλλον», το 9ο Μαθητικό Συνέδριο επικέντρωσε στον «κοινό τόπο» όπου τέμνονται τα ζητήματα των Παραγωγικών Διαδικασιών και της προστασίας του περιβάλλοντος. Συζητήθηκαν ζητήματα παραγωγής στον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα και οι αλληλεξαρτήσεις μεταξύ των ανθρώπινων παραγωγικών δραστηριοτήτων, του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων. 

    Η μαθητική συνάντηση με τη συμμετοχή 278 μαθητών και 35 εκπαιδευτικών, είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, τη συμμετοχή των νέων στα περιβαλλοντικά προβλήματα, τη διαμόρφωση θετικής στάσης για την αντιμετώπισή τους και προώθησε το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία μέσω της προβολής του έργου των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών των περιβαλλοντικών ομάδων..

    Το 9ο Μαθητικό Συνέδριο Περιβαλλοντικής, τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κος Φίλιας Ανδρέας και η Προϊσταμένη Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κα Χριστοπούλου Σοφία, ενώ την έναρξη των εργασιών κήρυξε η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα Πιερρή Ευγενία. 

    Παρευρέθηκαν οι Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κα Παπασωτηροπούλου Τίνα και κα Σακοβέλη Πηνελόπη, η Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κα Νικολοπούλου Μαρία, οι Σύμβουλοι Φυσικών Επιστημών κα Σκλαβενίτη Σπυριδούλα και κος Σινιγάλιας Παύλος , και πολλοί εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

     

    Το επίπεδο των παρουσιάσεων ήταν πολύ υψηλό και οι περιβαλλοντικές ομάδες κατάφεραν σε λίγα λεπτά (10λεπτες παρουσιάσεις) να συμπυκνώσουν τις απόψεις τους, τα συμπεράσματά τους και τις εμπειρίες τους και να μας μεταφέρουν μηνύματα για την επίδραση των παραγωγικών  δραστηριοτήτων του ανθρώπου στο περιβάλλον.

    Ανέπτυξαν προβληματισμούς και ερωτήματα που αφορούν

    • Χρήση φυτοφαρμάκων και λιπασμάτων- Διαχείριση φυσικών πόρων και παραγωγικές διαδικασίες- Τεχνολογίες αντιρύπανσης- Εναλλακτικές παραγωγικές διαδικασίες- Οικολογικό και κοινωνικό αποτύπωμα- Κύκλος ζωής των προϊόντων- Καταναλωτικές συνήθειες

     

    Για να σπάσει ο φαύλος κύκλος "παραγωγή-υποβάθμιση περιβάλλοντος " οι μαθητές πρότειναν ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που εμπλέκουν όλο και περισσότερο τόσο τους παραγωγούς και διακινητές των αγαθών όσο και τους καταναλωτές - χρήστες των προϊόντων 

     

    Θεατρικά δρώμενα, βίντεο, κινούμενα σχέδια, παιχνίδια ρόλων, εκφραστικό χορό ακόμα στίχους και τραγούδια  επιστράτευσαν οι συμμετέχοντες μαθητές προκειμένου να περάσουν μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος και να αναδείξουν τα θέματα αυτά ως εξαιρετικά επίκαιρα αναλογιζόμενοι ότι η τρέχουσα οικονομική κρίση, οφείλεται, μεταξύ άλλων στην κατάρρευση του υπάρχοντος παραγωγικού και καταναλωτικού μοντέλου, παγκοσμίως και στη χώρα μας.

     

    Με τις άρτιες παρουσιάσεις τους, την έμπνευση, τη δημιουργικότητα, τις πρωτότυπες ιδέες και την ενεργό συμμετοχή τους κατάφεραν να προβάλλουν τη σημαντική δουλειά, σε ποιότητα και ποσότητα, που έγινε στα σχολεία τους στα πλαίσια υλοποίησης των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τη σχολική χρονιά 2011-2012.

     

    Στο συνέδριο παρουσίασαν τις εργασίες τους οι μαθητές των σχολείων : 2ο Γυμνάσιο, Γυμνάσιο Δεμενίκων , 4ο Γυμνάσιο Πάτρας,  7ο Γυμνάσιο Πάτρας, ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ , ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Πειραματικό Γυμνάσιο Πάτρας, Γυμνάσιο Χαλανδρίτσας, 9ο Γυμνάσιο Πάτρας, 7ο Γενικό Λύκειο, 5ο Γενικό Λύκειο Πάτρας, 6ο Γυμνάσιο 

     

    Στο τελευταίο μέρος του Συνεδρίου με την ενθάρρυνση της Υπεύθυνης Π.Ε., οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και με ερέθισμα τις παρουσιάσεις που προηγήθηκαν, καλέστηκαν να γνωριστούν, να συνεργαστούν, να προετοιμάσουν και να εκφράσουν δημιουργικά τις απόψεις τους σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντός τους. 

     

    Θα θέλαμε από βάθους καρδιάς να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες που συμμετέχοντας στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο, ταξίδεψαν μαζί μας σε ένα χώρο βιωμάτων και επικοινωνίας, ανακάλυψαν τη γνώση, μετέτρεψαν τη σχολική διαδικασία σε δημιουργική έκφραση και άνοιξαν το σχολείο στη ζωή και τη δράση.

    Τους συγχαίρουμε όλους και τους καλούμε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο την προσπάθειά τους. Ελπίζουμε πως ο επί 22 χρόνια ζωντανός και δημιουργικός θεσμός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, που κατάφερε να αναβαθμίσει την καθημερινή σχολική ζωή, θα συνεχίσει την πορεία του στο σχολικό γίγνεσθαι και θα ενδυναμώνει το όραμα που αναζητούμε όλοι μας για καλύτερες μέρες με καλύτερη παιδεία.

    Η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

    Παπαϊωάννου Ιωάννα

  • AΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, ΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ!

    Plas skoupΠρόσφατα στο περιοδικό Nature, που είναι ένα από τα εγκυρότερα επιστημονικά περιοδικά του κόσμου, δημοσιεύθηκε ένα άρθρο-πρόταση ομάδας πανεπιστημιακών από διάφορες χώρες, μεταξύ των οποίων είναι και η κ. Χρυσή Καραπαναγιώτη, Επικ. Καθηγήτρια του Τμήματος Χημείας του Παν/μίου Πατρών και συνδρομήτρια της «εν αιθρία». 

     

    Το άρθρο έχει τίτλο: «Classify plastic waste as hazardous» (σε ελεύθερη μετάφραση: «Ταξινομείστε τα πλαστικά απόβλητα ως επικίνδυνα») και υποστηρίζει ότι η νομοθεσία για τη διαχείριση των πλαστικών απορριμμάτων είναι τελείως απαρχαιωμένη και βάζει σε κίνδυνο την υγεία τόσο των ανθρώπων όσο και της άγριας ζωής

     

    Για παράδειγμα, σήμερα η νομοθεσία στην ΕΕ και στη χώρα μας κατατάσσει τα πλαστικά σκουπίδια που βρίσκονται εκτός των ΧΥΤΑ ως μη επικίνδυνα απόβλητα όπως π.χ. είναι τα κλαδέματα! Αν όμως, αυτά χαρακτηρισθούν ως επικίνδυνα θα δοθεί η δυνατότητα στις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν υπάρχουσες διατάξεις της ΕΕ για τον καθαρισμό περιοχών από αυτά και ταυτόχρονα να λάβουν μέτρα για πρόληψη μιας νέας ρύπανσης! 

     

    Επίσης, θα μπορούσε τελικά να επιτραπεί ΜΟΝΟ η παραγωγή ανακυκλούμενων και επαναχρησιμοποιούμενων πλαστικών και να απαγορευθεί η παραγωγή των επικίνδυνων πλαστικών «μιας χρήσης». Έτσι, εκτός των άλλων ωφελειών από μια τέτοια αντιμετώπιση των πλαστικών θα μπορούσε με αυτόν τον τρόπο να μειωθεί η κατανάλωση πετρελαίου, όπως και η διαρκής παραγωγή τους. Ας σημειωθεί ότι μόνο το 2012 παράχθηκαν παγκοσμίως 0.28 δισεκατομμύρια τόνοι πλαστικών και βάσει των σημερινών δεδομένων υπολογίζεται ότι περί το 2050 αναμένεται να παραχθούν συνολικά 33 δισεκατομμύρια τόνοι

    Μ. Σ.

Created @ www.westweb.gr