en

Δ. Τύπου

ΝΑΙ ΣΤΟ ΚΛΑΔΕΜΑ, ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΕΤΣΟΚΟΜΜΑ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Πάτρα, 2/10/2016

Το κλάδεμα των δέντρων της πόλης από τα συνεργεία του Δήμου αποτελεί συχνά αντικείμενο συζήτησης και σχολιασμού των πολιτών, αφού παρατηρείται το οξύμωρο φαινόμενο, πανύψηλα (ξενικά κυρίως) δέντρα όπως οι ευκάλυπτοι ή τα βρωμόδεντρα (Alianthus altissima, γνωστά και ως «βρωμοκαρυδιές») σε πολλά σημεία της πόλης ή σε σχολικά προαύλια, να μένουν για χρόνια ακλάδευτα, ενώ άλλα δέντρα να κλαδεύονται υπερβολικά ή να κόβονται από τη ρίζα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το πρόσφατο «πετσόκομμα» τριών πανύψηλων δέντρων στη διασταύρωση των οδών Πατρέως και Καραϊσκάκη, όπου μετά την αντίδραση των περιοίκων διασώθηκε το ένα από αυτά.

Να επαναλάβουμε το αυτονόητο. Τα δέντρα μέσα στην πόλη, πέρα από την αισθητική που προσφέρουν, βελτιώνουν σημαντικά το μικροκλίμα της γειτονιάς, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που μειώνουν δραστικά τις υψηλές θερμοκρασίες. Αποτελούν συνεπώς πολύτιμα συστατικά για την Πάτρα όπου το ποσοστό πρασίνου ανά κάτοικο είναι ιδιαίτερα μικρό.

Προφανώς τα δέντρα χρειάζονται λελογισμένο κλάδεμα και για λόγους ανάπτυξής τους και όταν υφίσταται η όποια επικινδυνότητα. Από το σημείο αυτό όμως μέχρι το πετσόκομμα ή το κόψιμο από τη ρίζα, υπάρχει τεράστια απόσταση. Το επιχείρημα ότι παρά το υπερβολικό κλάδεμα το δέντρο θα ξαναγίνει είναι εν μέρει αληθινό, με την παρατήρηση όμως ότι όσο πιο αργά συμβεί αυτό, τόσο οι αρνητικές επιπτώσεις θα υφίστανται.

Η ΟΙΚΙΠΑ ζητά από τη δημοτική αρχή και την αρμόδια υπηρεσία πρασίνου να τηρείται με σχολαστικότητα η διαδικασία κοπής δέντρων - μόνο μετά από έγκριση της αρμόδιας πολεοδομικής υπηρεσίας - και το κλάδεμα να γίνεται συχνότερα και λελογισμένα έτσι ώστε να προστατεύεται το πράσινο της πόλης, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των πολιτών. Τέλος, ζητάμε να φυτευτούν οι κενές θέσεις φύτευσης των δρόμων και πλατειών.

ΤΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

Η παρουσίαση του στο Πολύεδρο, Τρίτη 27/9, 8μμ

Τα τριαντάχρονα της Οικολογικής Κίνησης Πάτρας που φέτος συμπληρώθηκαν, συνοδεύονται από μια σημαντική έκδοση: Πρόκειται για το λεύκωμα δράσης της κίνησης όπου καταγράφονται οι παρεμβάσεις της κατά  την περίοδο 1986-2016.

Παράλληλα ο αναγνώστης έχει την δυνατότητα να ενημερωθεί για τη διαχρονική πορεία των κυριότερων περιβαλλοντικών ζητημάτων που απασχολούν την ευρύτερη περιοχή όπως η ποιότητα ζωής στην πόλη, η διαχείριση των απορριμμάτων, τα ορεινά οικοσυστήματα,  το δάσος της Στροφυλιάς κλπ. 

Ήταν ένα «στοίχημα ζωής» για τα μέλη της Κίνησης, αλλά και μια επίπονη διαδικασία προκειμένου να γίνει η απαραίτητη επιλογή μέσα από ένα τεράστιο υλικό, που θα συνέθετε μια ολοκληρωμένη εικόνα, στον περιορισμένο χώρο ενός λευκώματος.

Το αποτέλεσμα είναι μια καλαίσθητη έκδοση 124 σελίδων που κοσμείται από επιλεγμένες φωτογραφίες και άλλο αρχειακό υλικό.

Η ΟΙΚΙΠΑ προσφέρει αυτό το λεύκωμα στην τοπική κοινωνία, θεωρώντας ότι αποτελεί σημαντική πηγή γνώσης για τους ενεργούς πολίτες αλλά και τους μελετητές που θα θελήσουν να «εντρυφήσουν» στην περιβαλλοντική ταυτότητα της πόλης.

Η εκδήλωση για την παρουσίαση του λευκώματος θα γίνει την Τρίτη 27/9 στον κήπο του Πολύεδρου στις 8 το βράδυ.

Για την έκδοση θα μιλήσουνoi:

  • Περικλής Κοροβέσης, συγγραφέας - δημοσιογράφος
  • Ανδρέας Λάζαρης, αρχιτέκτονας
  • Κωνσταντίνος Μάγνης, δημοσιογράφος

Θα ακολουθήσει μουσική βραδιά με  τους

Χρήστο Δεληβοριά (πιάνο), Νίκο Τσούκαλη (κιθάρα), Άννα Φτερνιάτη (τραγούδι)

 

Σας περιμένουμε όλους!

Να μην κοπεί η κουκουναριά της Αρόης!

Πάτρα 24-7-2016

Για μια ακόμη φορά βρισκόμαστε στην ανάγκη να δηλώσουμε δημόσια ότι δέντρα τοπόσημα, συνδεδεμένα με την ταυτότητα συνοικιών πρέπει να διασώζονται, πρέπει να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια λύσης πριν εξετασθούν αιτήματα κοπής τους από ενδιαφερόμενους.

Τέτοια περίπτωση είναι η κουκουναριά στην είσοδο της συνοικίας της Αρόης, τοπόσημο και στολίδι της, για την οποία για μια ακόμη φορά τίθεται, στην συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πατρέων της 25ης Ιουλίου, θέμα κοπής της .

Για μια ακόμη φορά υπογραμμίζουμε ότι: όπως έγινε και τις προηγούμενες φορές και το δέντρο διασώθηκε, υπάρχουν λύσεις όπως η πρόταση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, η λύση της αφαίρεσης επιφανειακών υπερυψωμένων ριζών ή άλλες που μπορεί να εξετασθούν.

Ζητούμε αυτές οι λύσεις και όχι η κοπή να εξετασθούν από την Επιτροπή κατ΄ απόλυτη προτεραιότητα.

Το δέντρο σύμβολο της Αρόης μπορεί και πρέπει, για μια ακόμη φορά να σωθεί.

Θαλάσσιο μέτωπο: η διεκδίκηση να οδηγήσει επιτέλους σε συνεννόηση

Πάτρα 2-6-2016

Η πρόσφατη απόφαση της Δημοτικής Αρχής του κ. Πελετίδη να ζητήσει συνάντηση με τον πρωθυπουργό, με προθεσμία 15 ημερών, προκειμένου να θέσει στο ανώτατο επίπεδο το ζήτημα της παραχώρησης του θαλασσίου μετώπου της ζώνης του παλαιού λιμανιού της Πάτρας, θέτει και πάλι το στρατηγικό αυτό για την Πάτρα ζήτημα επί τάπητος. 

 

Η Οικολογική Κίνηση Πάτρας, έχοντας πάρει πάντα μέρος στον αγώνα για την διεκδίκηση της παραχώρησης, με προοπτική κυρίαρχη χρήση του χώρου να γίνει η αναψυχή των πολιτών, υποστηρίζει και την σημερινή προσπάθεια για οριστική επίλυση του θέματος. 

 

Θεωρούμε όμως, ότι μετά και την εμπειρία ετών στασιμότητας και υποσχέσεων για παραχώρηση που δεν τηρήθηκαν ή δεν κατέστη δυνατόν να τηρηθούν από τρεις διαδοχικές κυβερνήσεις, οι δύο πλευρές, κυβέρνηση και Δήμος Πατρέων, πρέπει να προχωρήσουν σε ένα βαθύτερο και αναλυτικότερο διάλογο, που θα αγγίξει όλες, και τις πιο δύσκολες, πλευρές του θέματος, ώστε μέσω μιας ειλικρινούς κατανόησης των προτεραιοτήτων και των δύο πλευρών να καταστεί δυνατή μια αμοιβαία επωφελής συνεννόηση. 

Η φετινή εξόρμηση της ΟΙΚΙΠΑ για το Let's Do It! Greece

Πάτρα     17/4/2016

 

Για ένα ομορφότερο παραλιακό πάρκο!

Τη δική της διακριτή συμβολή είχε την Κυριακή 17 Απριλίου η Οικολογική Κίνηση Πάτρας και στην φετινή διοργάνωση του Let's Do It! Greece, ένα κίνημα εθελοντικού καθαρισμού και βελτίωσης κοινόχρηστων περιοχών που όλο και διευρύνεται. 

Στόχος μας ήταν ο καθαρισμός του παραλιακού πάρκου, ξεκινώντας από τον Ιστιοπλοϊκό προς την κατεύθυνση του ΄Ελους της Αγυιάς. Απορρίμματα από πλαστικό, χαρτί, γυαλί συγκεντρώθηκαν σε πάνω από 10 γιγαντοσακούλες σκουπιδιών, ενώ άλλη ομάδα εθελοντών έβαψε και βελτίωσε το χώρο του (ανενεργού) συντριβανιού που υπάρχει εκεί.

Μαζί με τα μέλη της ΟΙΚΙΠΑ,  συνεισέφεραν στο καλό αποτέλεσμα οι υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας, εκπαιδευτικοί που υλοποιούν Προγράμματα Περιβαλλοντικής και εκπαιδευτικοί μέλη της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), ερυθροσταυρίτες, μέλη του δραστήριου Πολιτιστικού Συλλόγου Αγυιάς που καθάρισαν και την απέναντι παιδική χαρά.

Τη δράση μας τίμησαν με την παρουσία τους ο Περιφερειάρχης κ. Απ. Κατσιφάρας και ο αντιδήμαρχος Πατρέων κ. Χρ. Κορδάς.

Και του χρόνου περισσότεροι και καλύτερα!

Η εξόρυξη υδρογονανθράκων ανήκει στο παρελθόν

Πάτρα 3 – 3 - 2016

Η θέση της ΟΙΚΙΠΑ για τον σχεδιασμό εξορύξεων στη Δυτική Ελλάδα

Η πρόσφατη συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο των στρατηγικών ΜΠΕ για την έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων στην Δυτική Ελλάδα έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της γενικότερης ενεργειακής πολιτικής. 

Η Οικολογική Κίνηση Πάτρας εκτιμώντας την επιλογή της έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου μέσα στο ευρύτερο αυτό πλαίσιο και όχι μόνο στο επίπεδο των (υπαρκτών και σοβαρών) ειδικών και τοπικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και κινδύνων, τάσσεται ενάντια στην προοπτική των εξορύξεων αυτών στην περιοχή μας.

Η θέση μας αυτή, που πριν κάποιες (όχι πολλές) δεκαετίες θα είχε νόημα μόνο ως οραματική κατεύθυνση είναι σήμερα ρεαλιστική επιλογή, η μόνη μάλιστα που συμβαδίζει με την αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο θεμελιώδης λόγος είναι ότι, το πλέον καθοριστικό στοιχείο των παγκόσμιων εξελίξεων είναι η εν εξελίξει ανατροπή της ισορροπίας του παγκόσμιου κλίματος που απειλεί οικοσυστήματα, μορφές ζωής, καλλιεργήσιμες εκτάσεις, διατροφική ασφάλεια και εγκυμονεί ακόμη μεγαλύτερες περιβαλλοντικές συγκρούσεις και προσφυγικές ροές από αυτές που βιώνουμε ήδη.

Πιστεύουμε ότι η χώρα μας, που χαρακτηρίστηκε από τον Τζέρεμυ Ρίφκιντ «Σαουδαραβία των  Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας», και πρέπει και έχει εμφανές συμφέρον να υιοθετήσει ένα ενεργειακό μίγμα ταχείας απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα τόσο τα υγρά  (πετρέλαιο), όσο και τα στερεά (λιγνίτης). 

Αυτό σημαίνει ότι τα σοβαρότατα κεφάλαια, που με μεγάλους περιβαλλοντικούς και καθαρά επενδυτικούς κινδύνους κατευθύνονται, και από την σημερινή κυβέρνηση σε εξόρυξη υδρογονανθράκων και νέες λιγνιτικές μονάδες (Πτολεμαΐδα 5 και πιθανόν Μελίτη 2) είναι σαφώς προτιμότερο, ακόμη και με καθαρά οικονομικούς όρους, να επενδυθούν σε τολμηρά σχέδια εξοικονόμησης και ενεργειακής αποδοτικότητας αφενός, Ανανεώσιμων Πηγών ενέργειας αφετέρου. Ιδιαίτερα στο θέμα της εξοικονόμησης  ενέργειας  που θα μπορούσε να μειώσει κατά πολύ τις συνολικές  μας ανάγκες, είμαστε πολύ πίσω ως κράτος αλλά και ως τοπική κοινωνία.

Χώρες όπως η Κροατία με παρόμοια χαρακτηριστικά με μας (μεγάλη ακτογραμμή, ακμάζων τουρισμός) παγώνουν τα σχέδια εξορύξεων. Το ίδιο η Γαλλία, ηγετική ευρωπαϊκή δύναμη. Χώρες όπως η Γερμανία, η Ουρουγουάη, άλλες βορειοευρωπαϊκές, η Ισπανία προχωρούν με συνεχή άλματα τόσο τεχνολογικά όσο και σε επίπεδο εφαρμογής των ΑΠΕ.

Εμείς επιμένουμε στα σχέδια για την Πτολεμαΐδα 5, τις εξορύξεις στην θάλασσα και στεριά της Δυτικής Ελλάδας και Ηπείρου, τις πετρελαϊκές μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού στα νησιά του Αιγαίου. 

Ειδικότερα για τις θαλάσσιες εξορύξεις, θέλουμε να επισημάνουμε τους μεγάλους κινδύνους που αναφύονται από πιθανό «ατύχημα» διαρροής, με αλυσιδωτές επιπτώσεις στα οικοσυστήματα, στην τροφική αλυσίδα και στον τουρισμό που είναι η βασική οικονομική δραστηριότητα στα νησιά και ακτές του Ιονίου. Ενδεικτικές είναι οι τεράστιες  επιπτώσεις  που υπήρξαν από τέτοια «ατυχήματα» στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και σε άλλες περιοχές του πλανήτη

Καταλήγοντας θεωρούμε ότι ο σημερινός   ενεργειακός  σχεδιασμός  της χώρας μας είναι μη αειφορικός, ήδη ανήκει στο παρελθόν και είναι ώρα να λάβει τέλος. Οφείλει να αντικατασταθεί με μια πολιτική όχι απλά επίτευξης των ευρωπαϊκών στόχων για το 2020 και 2030 αλλά και πρωτοπόρων επιδόσεων.

Το μπορούμε, χρειάζεται και να το θελήσουμε.

 

ΓΟΝΙΜΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΙΠΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ

Πλήθος συμπολιτών, και μεγάλο ενδιαφέρον υπήρξε στην ανοικτή συζήτηση που προκάλεσε η Οικολογική Κίνηση Πάτρας, σχετικά με τον τρόπο διέλευσης του υπεραστικού τρένου από την Πάτρα.

 Όπως τόνισε εισαγωγικά ο εκπρόσωπος της ΟΙΚΙΠΑ, η έλευση του σύγχρονου τρένου στην πόλη αποτελεί θετικότατη εξέλιξη αφού πρόκειται για ένα οικολογικό μέσο μεταφοράς που θα περιορίσει ουσιαστικά τον χρόνο μετακίνησης αλλά και την περιβαλλοντική επιβάρυνση της αυτοκίνησης στον  άξονα Αθήνας-Πάτρας. Στόχος -όπως ανάφερε-  της εκδήλωσης είναι να φωτίσει όλες τις πλευρές της κάθε επιλογής σχετικά με τη σύνδεση της νέας γραμμής με το επιβατικό λιμάνι, ώστε να υπάρχει ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών για ένα μείζον  θέμα που δεν προσφέρεται για εντάσεις και μονολόγους,  αλλά απαιτεί ψυχραιμία και διάλογο. 

Στη συνέχεια, πάνω στις διαφορετικές προτάσεις που υπάρχουν, τοποθετήθηκαν οι Βασίλης Παππάς καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Παναγιώτης Μπούσμπουρας πολιτικός μηχανικός, πρώην Δ/ντης Υπηρεσιών Λιμένα Πατρών και Ανδρέας Λάζαρης αρχιτέκτων, πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων  Νομού Αχαΐας.

Στους ομιλητές έγιναν διευκρινιστικές ερωτήσεις, ενώ στη συνέχεια έγιναν και ολιγόλεπτες παρεμβάσεις  από τους παριστάμενους. 

Μια  συνοπτική θεώρηση του των ερωτήσεων και του προβληματισμού που αναπτύχθηκε, μπορεί να κωδικοποιηθεί στα παρακάτω:

1. Αν η επιφανειακή διέλευση δυσκολέψει ακόμα πιο πολύ την προσέγγιση  των πατρινών στην παραλιακή ζώνη, με δεδομένη τη αύξηση των τωρινών δρομολογίων του Προαστιακού, λόγω και της υπεραστικής κίνησης.

2. Αν τα ορύγματα  που θα δημιουργηθούν στην αρχή και στο τέλος  της  μερικής υπογειοποίησης, έχουν λειτουργικές και αισθητικές επιπτώσεις

3. Αν απαιτείται διακοπή της λειτουργίας της υπάρχουσας γραμμής του Προαστιακού για όσα χρόνια διαρκέσει η κατασκευή της νέας γραμμής

4. Ποια είναι τα πραγματικά κόστη για την κάθε επιλογή

Η ΟΙΚΙΠΑ θεωρεί ότι απαιτείται επικαιροποίηση ή εκπόνηση νέων μελετών για όλες τις πιθανές λύσεις με σχέση κόστους-οφέλους, ώστε να μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες συγκρίσεις. Παράλληλα εκτιμούμε ότι αποτελεί ευθύνη της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και του Δήμου να προχωρήσουν σε  ένα δημόσιο διάλογο με παράθεση όλων των απόψεων και επιπτώσεων, ώστε πέρα από αφορισμούς και  πολώσεις, να προχωρήσουμε με νηφαλιότητα ως τοπική κοινωνία, στην βέλτιστη για την πόλη επιλογή.

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΙΖΩΝΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΩΣΙΜΟ ΚΕΝΤΡΟ

Πάτρα 9 Φεβρουαρίου 2016

Αρνητική εξέλιξη όσον αφορά τον στόχο της αναβάθμισης του αστικού κέντρου της Πάτρας, αποτελεί η αλλαγή σχεδιασμού της Δημοτικής Αρχής για την οδό Μαιζώνος, μετά την διάνοιξη της Κανακάρη. Ο προηγούμενος σχεδιασμός προέβλεπε την αντιδρόμηση της Κορίνθου ως εισόδου στην πόλη, την αξιοποίηση της Κανακάρη ως εξόδου, και την  μετατροπή του κεντρικού τμήματος της Μαιζώνος σε πεζόδρομο, ώστε να δοθεί μια μεγάλη  ανάσα για τους πολίτες μέσα στον αστικό ιστό. 

Αντί αυτού, ο νέος σχεδιασμός προβλέπει την μετατροπή της Μαιζώνος  σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας όπου θα συνυπάρχουν λεωφορεία, ταξί, μηχανάκια και ποδήλατα!  Με δεδομένη την ελλιπή δυνατότητα ελέγχου που είναι εμφανής ακόμα και στον πεζόδρομο της Ρ.Φερραίου, η εικόνα που θα διαμορφωθεί ακόμα και αν διαφέρει κατ όλιγον από τη σημερινή, θα απέχει κατά πολύ από τις πραγματικές ανάγκες της πόλης. 

Όταν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις αλλά και σε δικές μας επαρχιακές υπάρχουν εκτενή δίκτυα πεζοδρόμων  στα αστικά τους κέντρα, χωρίς παράλληλα να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα στον ευρύτερο ιστό, δεν είναι θετικό να εγκαταλείπουμε μια βασική πεζοδρόμηση. Δεν μπορεί ένας προβληματικός –όπως έχει καταντήσει με τις συνεχείς παραβάσεις - πεζόδρομος της Ρ.Φεραίου  μαζί με κάποιους κάθετους δρόμους να καλύψει τις  ανάγκες μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής πόλης με βιώσιμα χαρακτηριστικά.

 Το επιχείρημα της προβληματικής  κίνησης των λεωφορείων λόγω της στενότητας της Κανακάρη, μπορεί να λυθεί με βάση παλιότερες προτάσεις για λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας στην Κορίνθου, στην αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που θα έχει ο δρόμος, όπου θα κινούνται τα λεωφορεία  κατά το πρότυπο της Αθήνας.

Το  θέμα του παρκαρίσματος μπορεί να λυθεί με την επέκταση των περιφερειακών πάρκινγκ και την πύκνωση των λεωφορειακών συνδέσεων με το κέντρο. Παράλληλα πρέπει και εμείς σαν πολίτες να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας να θέλουμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας, οπωσδήποτε εποχούμενοι, μέχρι το σημείο προορισμού μας. Είμαστε σε μία  μεσαία πόλη όπου πολλές από τις μετακινήσεις μας μπορούμε να τις κάνουμε με τα πόδια ή με ποδήλατο. 

Κατά τη δική μας άποψη το τμήμα της Μαιζώνος  που βρίσκεται στην κεντρική περιοχή της πόλης, πρέπει να γίνει αποκλειστικά  πεζόδρομος, με μοναδική εξαίρεση μια λωρίδα για ποδήλατα  που να συνδέεται με την  υφιστάμενη της Ακτής Δυμαίων και τους μελλοντικούς ποδηλατοδρόμους  που θα δημιουργηθούν.

Επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και θα επηρεάσει σημαντικά την εικόνα και το χαρακτήρα της πόλης στο μέλλον, καλούμε:

1. Την Δημοτική Αρχή να επανεξετάσει τη θέση της και να εντάξει στην μελέτη που έχει ήδη αναθέσει για τη Μαιζώνος  (με προσανατολισμό την  ήπια κυκλοφορία) και το σενάριο της πεζοδρόμησης της ώστε συγκριτικά να δούμε τα πιθανά προβλήματα ή περιορισμούς.

2. Τους τοπικούς φορείς, επιμελητήρια κλπ  να πάρουν θέση δημόσια και εγκαίρως για το μείζον αυτό ζήτημα.

Στο ερώτημα τι πόλη θέλουμε για το μέλλον,  όλοι έχουμε λόγο και ευθύνη…

Created @ www.westweb.gr