www.oikipa.gr

en

Δ. Tύπου

Η τοποθέτηση της ΟΙΚΙΠΑ για την χάραξη της γραμμής του νέου τρένου

Πάτρα 1 Νοεμβρίου 2017

Η άφιξη του νέου σύγχρονου τρένου στην Πάτρα και η σύνδεση του με το νέο λιμάνι, είναι ένα θέμα με προφανή οφέλη, στο οποίο ομονοούν όλοι οι τοπικοί φορείς. 

Υπάρχει μια σαφής διχογνωμία σε σχέση με τη χάραξη της νέας γραμμής. 

Από τη μια οι κάτοικοι των περιοχών όπου θα περάσει η γραμμή αλλά και η Δημοτική Αρχή της Πάτρας, προτείνουν την περιμετρική διέλευση ή την πλήρη υπογειοποίηση της από το Ρίο μέχρι την Πάτρα και από την άλλη, η ΕΡΓΟΣΕ, Η Περιφέρεια το ΤΕΕ κλπ, προκρίνουν την μερική υπογειοποίηση της γραμμής από τον Αγ.Διονύσιο (και εσχάτως από την Κανελλοπούλου) μέχρι τον Αγ.Ανδρέα.

Η ΟΙκολογική Κίνηση Πάτρας με αίσθημα ευθύνης που εδώ και 31 χρονιά θεωρεί ότι διαθέτει, θέτει τα παρακάτω ερωτήματα στο δημόσιο διάλογο.

-          Η περιμετρική διέλευση ή η πλήρης υπογειοποίηση  ανεβάζουν σαφώς το προϋπολογισθέν κόστος. Ποιο είναι ακριβώς  το ευρωπαϊκό κονδύλι που έχει σήμερα εγκριθεί και ποια είναι τα περιθώρια που υπάρχουν για μια πιθανή αύξηση του;

-          Με δεδομένο ότι ο υπάρχων προαστιακός θα «πατήσει» πάνω στις ράγες της νέας γραμμής, η ενδεχόμενη μετατροπή του σε «μετρό» από το Ρίο μέχρι την Πάτρα, δεν θα ακυρώσει τη λειτουργία του ως προαστιακού, που σημαίνει αρκετές στάσεις στις διάφορες γειτονιές; 

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 5 ενδιάμεσες στάσεις από το Ρίο στην Πάτρα. Έχει υπολογιστεί ότι θα μειωθούν σε 2-3 το πολύ, αφού η κατασκευή υπόγειων στάσεων είναι εξαιρετικά δαπανηρή, άρα  δύσκολα επιλέξιμη

-          Ποια είναι ακριβώς τα στοιχεία της τεχνικής μελέτης, σχετικά με τα «εμπόδια» που θα μπουν στις περιοχές από όπου θα περνάει; 

Οι κάτοικοι μιλούν για πολλά σημεία όπου θα κτιστούν τείχη 5-6 μέτρων, η ΕΡΓΟΣΕ με δημόσιες τοποθετήσεις στελεχών της,  μιλάει για τείχη  1,5μέτρων το πολύ, σε μερικά σημεία.  

Ποια είναι η αλήθεια, στο βαθμό που δεν έχουν όλοι οι πολίτες πρόσβαση στην τεχνική μελέτη;

Για το λόγο αυτό καλούμε το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, να πάρει άμεσα την πρωτοβουλία οργάνωσης μιας ανοικτής ημερίδας,όπου η ΕΡΓΟΣΕ οφείλει επί τέλους να  παρουσιάσει  τα πλήρη τεχνικά στοιχεία και να  απαντήσει σε ερωτήματα φορέων και πολιτών για το σοβαρό αυτό ζήτημα. 

Στη συνέχεια θα πρέπει  όλοι μαζί να συμφωνήσουμε σε μια πρόταση, που δεν θα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις γειτονιές  από όπου θα περνά επιφανειακά το τρένο, και ταυτόχρονα δεν θα  έχει υπέρμετρες διεκδικήσεις που θα τινάζουν το έργο στον αέρα,  με δεδομένο ότι υπάρχει τελικός ορίζοντας υλοποίησης, το 2023.

 

Από τα παραπάνω προκύπτει και η θέση της ΟΙΚΙΠΑ, που  κινείται σε 4 άξονες:

1. Είμαστε κατά της περιμετρικής διέλευσης αφού το τρένο πρέπει να αποτελεί οργανικό κομμάτι της πόλης και όχι να εξοβελίζεται από αυτή.

Πέρα από αυτό,  μια νέα χάραξη, απαιτεί καινούργιες μελέτες, απαλλοτριώσεις κλπ που σημαίνει ότι χάνουμε τον ορίζοντα του 2023, με καθυστέρηση του έργου για μερικές δεκαετίες, πέρα από το υπέρογκο οικονομικό κόστος υλοποίησης,  που είναι αμφίβολο αν χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια

2. Δεν συμφωνούμε με  την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο στην Πάτρα, που θα μετατρέψει τον υπάρχοντα προαστιακό σε μετρό, ακυρώνοντας τη λειτουργία του

3. Εκτιμούμε ότι είναι απαραίτητη η μερική υπογειοποίηση του τρένου από τον Αγ.Διονύσιο μέχρι τον Αγ.Ανδρέα, ώστε η κεντρική παραλιακή ζώνη της πόλης να διαμορφωθεί ως ένα ενιαίο παραλιακό πάρκο,  που θα συνδέει τον κεντρικό αστικό ιστό με τη θάλασσα.

4. Η επιφανειακή διέλευση στα σημεία όπου δεν προβλέπεται υπογειοποίηση,  πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που να μη χωρίζει τις συνοικίες στα 2, και να προσεγγίζει την επιβάρυνση  που και σήμερα υπάρχει, με την επιφανειακή διέλευση του προαστιακού σιδηρόδρομου

5. Είναι απαραίτητη η τμηματική κατασκευή της νέας γραμμής, ώστε να λειτουργεί παράλληλα και ο προαστιακός σε ένα μεγάλο μέρος του.

 

Καλούμε τους φορείς της πόλης να τοποθετηθούν με υπευθυνότητα σε ένα δημόσιο διάλογο που πρέπει άμεσα να διευρυνθεί. Σε ένα τέτοιο έργο έργο ζωτικής αλλά και οικολογικής σπουδαιότητας, οφείλουμε όλοι να έχουμε λόγο.

Η προστασία της θαλάσσιας χελώνας Caretta caretta στο Εθνικό Πάρκο Κοτυχίου-Στροφυλιάς. Ενημερωτική περιβαλλοντική εκδήλωση στην ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ.

Πάτρα, 30/10/2017

 

Η Οικολογική Κίνηση Πάτρας (ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ.) διοργανώνει και σας προσκαλεί την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017 στις 7:30 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ. (Σαχτούρη 65, Πάτρα) στην ενημερωτική περιβαλλοντική εκδήλωση «Η προστασία της θαλάσσιας χελώνας Caretta caretta στο Εθνικό Πάρκο Υγροτόπων Κοτυχίου-Στροφυλιάς».

Η Caretta caretta ως απειλούμενο και προστατευόμενο είδος χρησιμοποιεί την περιοχή του Εθνικού Πάρκου ως τροφικό πεδίο, χώρο αναπαραγωγής και ωοτοκίας στις αμμώδεις παραλίες. Για τρίτη χρονιά πραγματοποιείται η καταγραφή και προστασία της στη θεσμοθετημένη προστατευόμενη περιοχή ενώ καταγράφονται παράλληλα πολλαπλά προβλήματα που επιβαρύνουν το είδος αλλά και τον βιότοπο της.

Ομιλητές θα είναι η Γεωργία Καραμπέρου με την  Βασιλική Ορφανού από τον Φορέα Διαχείρισης Υγροτόπων Κοτυχίου-Στροφυλιάς (Φ.Δ.Υ.Κ.Σ.) με θέμα παρουσίασης «Η παρακολούθηση της θαλάσσιας χελώνας στη περιοχή ευθύνης του Φορέα Διαχείρισης για το έτος 2017» και ο Διονύσης Μαμάσης περιβαλλοντολόγος M.Sc. υπεύθυνος συνεργάτης ΑΡΧΕΛΩΝ με θέμα εισήγησης «Μέτρα διαχείρισης της προστατευόμενης παραλίας ωοτοκίας της Caretta Caretta  στο Εθνικό Πάρκο»

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας.

Επέκταση ποδηλατοδρόμου στην Πάτρα- Ανάγκη για ασφαλή διέλευση

Πάτρα 5-10-2017

 

Ενημερωθήκαμε από τα  τοπικά ΜΜΕ για την κατασκευή ποδηλατοδρόμου μήκους πέντε χιλιομέτρων, που θα ενώνει τον ήδη υπάρχοντα, από την οδό Παπαφλέσσα έως την Αγυιά.

 

Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη, με εξαίρεση το σχεδιασμό για το τμήμα Όθωνος Αμαλίας όπου έχουμε εύλογη ένσταση. 

 

Γνωρίζετε ότι ο δρόμος αυτός έχει χαρακτηριστεί από τους Ολυμπιακούς αγώνες ακόμα, ως δρόμος γρήγορης διέλευσης από την Πάτρα και  ότι οι ταχύτητες που αναπτύσσονται εκεί, είναι μεγάλες. 

Η ανύπαρκτη οδηγική παιδεία πολλών εκ των  συμπολιτών μας, σε συνδυασμό με την έλλειψη αστυνόμευσης (γνωστές οι ελλείψεις της Αστυνομίας σε προσωπικό και μέσα), καθιστά το κομμάτι αυτό του δρόμου εχθρικό για το ποδήλατο.

 

Ακόμα και αν προφυλάξετε τον ποδηλατόδρομο με κράσπεδο, δεν είναι “αν” θα γίνει ατύχημα αλλά “πότε”.

 

Θυμόμαστε ότι στην σκέψη της Δημοτικής μας Αρχής ήταν η διέλευση του ποδηλατοδρόμου να γίνει μέσα στην λιμενική ζώνη. Τι άλλαξε;

 

Κύριοι του ΟΛΠΑ, τρία μέτρα μέσα και δίπλα από τον μαντρότοιχο του Λιμένα για την ασφαλή διέλευση των  ποδηλάτων δεν αποτελεί έλλειμμα ασφάλειας, ούτε εμπόδιο λόγω χώρου. Είναι ασύγκριτη η κίνηση οχημάτων της Όθωνος-Αμαλίας, με αυτή στο ίδιο κομμάτι εντός του λιμένα. Δώστε λόγο να σκέφτεται ο Πατρινός ότι είστε αρωγοί στην ποιότητα ζωής και την ασφάλεια του. Δεκτό και ενός είδους εμπόδιο που δεν θα επιτρέπει στον ποδηλάτη την είσοδο στο υπόλοιπο τμήμα του λιμένα.

 

Να σταματήσουμε πια το “κάντο έστω και έτσι γιατί θα χάσουμε το κονδύλι” και να σκεφτούμε όλες τις παραμέτρους ενός έργου και την αποδοχή του από τον πολίτη με αίσθημα χαράς και ανακούφισης.

 

Κύριοι του Δήμου και ΟΛΠΑ, τολμήστε. Κάνετε την διαφορά, δείξτε ότι συνεργάζεστε προς όφελος των πολιτών και την ασφάλεια τους.

 

Όχι ποδηλατόδρομο στο οδόστρωμα της  Όθωνος-Αμαλίας.

Απαράδεκτη η εικόνα του σταθμού του Αγίου Ανδρέα

Πάτρα, 22 Ιουνίου 2017

Η εικόνα της ευρύτερης περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού του Αγ. Ανδρέα, στην Πάτρα, απέχει πολύ από του να είναι παραδεκτή.

Εκεί που άλλοτε χτυπούσε η καρδιά της διακίνησης των εμπορευμάτων στον εμπορικό σταθμό του ΟΣΕ στον Άγιου Ανδρέα,  σήμερα, παρόλο που λειτουργεί ως σταθμός του Προαστιακού, κυριαρχεί η εγκατάλειψη και απραξία των εμπορικών οχημάτων, η σιωπή και τα ξερά χορτάρια. Σάπια ξυλοκιβώτια, άλλα ξύλα από τις γραμμές, παλιά βαρέλια, σκουπίδια, όλα άτακτα παρατημένα, συμπληρώνουν την εικόνα.

            Είναι καιρός πλέον ο ιστορικός αυτός χώρος που κάποτε έσφυζε από ζωή να καθαριστεί (τουλάχιστον) και να αναπλαστεί από τους αρμόδιους του ΟΣΕ, αφού σήμερα αποτελεί τερματικό σταθμό του προαστιακού, ενός πετυχημένου μέσου μεταφοράς, που έχει πολύ εκτιμηθεί από το πατρινό κοινό. 

Η σημερινή εικόνα του περιβάλλοντος χώρου δεν τιμά κανένα μας. Ο περιορισμένος καθαρισμός από χόρτα που έγινε την 20/06, δεν αρκεί. Ολόκληρος ο χώρος χρειάζεται εκτεταμένη και σοβαρή φροντίδα, ώστε να απομακρυνθούν από παντού τα ξερόχορτα, τα ξύλα, τα σκουπίδια, τα παλιά βαγόνια που σκουριάζουν.

Αναμένουμε οι αρμόδιοι του ΟΣΕ να δείξουν ευαισθησία και να πάρουν πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του χώρου, κάτι που άλλωστε δεν φαίνεται να κοστίζει πολύ. Το ίδιο ζητούμε και για άλλους χώρους σιδηροδρομικού ενδιαφέροντος με κυριότερο αυτόν του παλιού σταθμού του Αγ. Διονυσίου.

Να επικρατήσει επιτέλους ρεαλισμός στο πρόβλημα της ΑΜΙΑΝΤΙΤ!

Πάτρα, 21 Ιουνίου2017

Το σοβαρό ζήτημα δημόσιας υγείας και περιβάλλοντος που προκαλεί το επί χρόνια εγκαταλελειμμένο και λεηλατούμενο πρώην εργοστάσιο της ΑΜΙΑΝΤΙΤ στο Δρέπανο πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστεί.

Ψυχραιμία, χαμηλοί τόνοι, προτεραιότητα στο πραγματικό σημερινό πρόβλημα και όχι σε εικαζόμενα που ενδέχεται υποθετικά να προκύψουν στο μέλλον, προσφυγή στους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς και τέλος πολιτική τόλμη και εγκατάλειψη της ως τώρα  αδράνειας, είναι οι προϋποθέσεις για άμεση δρομολόγηση εφικτών λύσεων.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι η κατάσταση ως έχει εδώ και πάνω από 10 χρόνια οδηγεί σε αυξημένη πιθανότητα διασποράς ινών αμιάντου, που αν εισπνευστούν, μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στο αναπνευστικό. Αυτό που επείγει δηλαδή, είναι να σταματήσουν να υπάρχουν αμιαντούχα υλικά και χώματα εκτεθειμένα στον αέρα.

Η σχετική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Ιονίων Νήσων του 2011, για μεταφορά των αποβλήτων της ΑΜΙΑΝΤΙΤ σε εγκαταστάσεις υγειονομικής ταφής του εξωτερικού, παρά τα εν τω μεταξύ πρόστιμα που επιβλήθηκαν στους ιδιοκτήτες του οικοπέδου των 135 στρεμμάτων, έχει, 6 ολόκληρα χρόνια μετά, αποδειχτεί ανεφάρμοστη.

Ο ισχύων  από το 2016 Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Επικινδύνων Αποβλήτων στο κεφ. 4.9.3 (http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=YUpWeb4UHvw%3D&tabid=238&language=el-GR  ) ορίζει την υγειονομική ταφή ως «μοναδικό» τρόπο ενδεδειγμένης διαχείρισης των αποβλήτων αμιάντου και ορίζει 4 περιοχές για την υποδοχή συγκεκριμένης για καθένα προέλευσης αποβλήτων. Ο χώρος της ΑΜΙΑΝΤΙΤ δεν περιλαμβάνεται σε αυτούς. 

¨Όμως, με δεδομένα ότι η ποσότητα των προς διαχείριση υλικών και χωμάτων εκτιμάται σε πάνω από 40.000 τόνους, η περίπτωση μεταφοράς και αποδοχής τους από άλλες τοπικές κοινωνίες οφείλει, αν θέλουμε να μιλάμε σοβαρά, να μη θεωρείται πιθανή.

Επομένως μόνη επιλογή για να παύσει το φαινόμενο της διασποράς ινών με τον αέρα, που απειλεί την δημόσια υγεία, είναι να επιτραπεί στους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν στην υγειονομική, με τους κανόνες της επιστήμης, ταφή, σε τμήμα (1/5 περίπου) του οικοπέδου τους και στη συνέχεια άμεση αποκατάστασή του  με δεντροφύτευση και λήξη της χρήσης του.

Θα πρόκειται για εγκατάσταση «ειδικού σκοπού», περιορισμένου χρόνου και ιδιωτικού χαρακτήρα. Επομένως η υπερβολική ανησυχία που διατυπώνεται για πιθανές πιέσεις άλλων περιοχών να στείλουν στο μέλλον και δικά τους απόβλητα εκεί, καθόλου δεν ευσταθεί. Διότι, δεν θα πρόκειται για δημόσιο ΧΥΤΕΑ, αλλά για μια ειδικού σκοπού και μοναδικής χρήσης ιδιωτική εγκατάσταση διαχείρισης.

Αρκετά ως εδώ με την αδράνεια και τους αβάσιμους φόβους, που προκαλούν τόσα χρόνια και συνεχίζουν να προκαλούν πρόβλημα δημόσιας υγείας.

Ρεαλιστική και οριστική λύση τώρα.

 

Created@